Sindikat umirovljenika Hrvatske
Nema rezultata
Vidi sve rezultate
  • Naslovna
  • O nama
    • Zašto je osnovan Sindikat umirovljenika?
    • Tijela upravljanja SUH-a
    • Županijska povjereništva SUH-a
    • Organizacijska shema SUH-a
    • Podružnice SUH-a
    • Pristupnica članstvu SUH-a
  • Dokumenti
  • Aktivnosti
    • Grad Zagreb
    • Zagrebačka županija
    • Krapinsko-zagorska županija
    • Bjelovarsko-bilogorska-županija
    • Osječko-baranjska županija
    • Brodsko-posavska županija
    • Istarska županija
    • Splitsko-dalmatinska županija
    • Dubrovačko-neretvanska županija
    • Sisačko-moslavačka županija
    • Zadarska županija
    • Naši sindikalni povjerenici
    • Priopćenja
  • Iz medija
  • Pravni savjeti
    • Pravni savjeti
    • Psihološka radionica/pričaonica
    • Zdravstvena i mirovinska prava
    • Pitaj pravnika
  • Povlastice
    • Povlastice za članove SUH-a!
    • Ugovorni partneri
  • Glas umirovljenika
  • Naslovna
  • O nama
    • Zašto je osnovan Sindikat umirovljenika?
    • Tijela upravljanja SUH-a
    • Županijska povjereništva SUH-a
    • Organizacijska shema SUH-a
    • Podružnice SUH-a
    • Pristupnica članstvu SUH-a
  • Dokumenti
  • Aktivnosti
    • Grad Zagreb
    • Zagrebačka županija
    • Krapinsko-zagorska županija
    • Bjelovarsko-bilogorska-županija
    • Osječko-baranjska županija
    • Brodsko-posavska županija
    • Istarska županija
    • Splitsko-dalmatinska županija
    • Dubrovačko-neretvanska županija
    • Sisačko-moslavačka županija
    • Zadarska županija
    • Naši sindikalni povjerenici
    • Priopćenja
  • Iz medija
  • Pravni savjeti
    • Pravni savjeti
    • Psihološka radionica/pričaonica
    • Zdravstvena i mirovinska prava
    • Pitaj pravnika
  • Povlastice
    • Povlastice za članove SUH-a!
    • Ugovorni partneri
  • Glas umirovljenika
Nema rezultata
Vidi sve rezultate
Sindikat umirovljenika Hrvatske
Nema rezultata
Vidi sve rezultate
Naslovnica Naslovna Istaknuto

MALA ABECEDA SAMOZAŠTITE

Što nikada ne smijete zaboraviti!

13. svibnja 2019.
A A
Što nikada ne smijete zaboraviti!

Što nikada ne smijete zaboraviti!

Račun – uvijek tražite i uzmite račun kada nešto kupuje­te ili plaćate, provjerite račun još dok ste u trgovini ili u nazoč­nosti trgovca, a ako račun nije u redu odmah reagirajte.

Popravci – ako imate popravak u stanu (prozori, sanita- rije…), uvijek prije početka radova pitajte za cijenu, a za rado­ve čija vrijednost prelazi 500 kuna, izvođač vam treba dosta­viti predračun s opisom posla i utroška materijala, kojeg mora i potpisati. Predračun potpišite samo ako ste u potpunosti suglasni sa svim stavkama. Ako se tako dogovorena cijena po­veća za više od 10 posto, izvođač treba tražiti vašu suglasnost. Ako ju niste dali, niste dužni platiti.

Jamstvo – za svaki tehnički proizvod (kućanski aparati i uređaji) trebate uz račun dobiti i jamstvo. Jamstvo trgovac treba ovjeriti i upisati datum prodaje, jer bez toga nije valjano.

Materijalni nedostatak – za svaki proizvod ko­jeg ste kupili imate pravo na zaštitu za slučaj materijalnog nedostatka u roku od dvije godine od kupnje, što uključuje besplatni popravak proizvoda, zamjenski proizvod, sniženje cijene proizvoda ili povrat novca. Ako ne zatražite zamjenski proizvod, obično vam ga neće ponuditi, zato budite uporni.

Otkaz ugovora na daljinu – kupnja obavljena pu­tem telefona, interneta ili izvan poslovnog prostora trgovca (na štandu, u vašem stanu.) može se otkazati u roku od 14 dana od primitka proizvoda ili potpisa ugovora, ali, ne zabo­ravite, otkazuje se u pravilu samo pisanim putem. Kod teleoperatera, moguće je dogovorno otkazati ugovor i telefonskim putem. Starije osobe su najčešće žrtve i vrlo lako ih se obrlati, a pri tom niti ne daju svoje podatke (poput OIB-a), već ih pre­varanti sami „izguglaju” putem datuma rođenja.

Proizvod koji niste naručili niste dužni primiti

– često se pokušava prevariti potrošače tako da im se dostavi roba koju su „navodno” naručili i traži se novac za nju. Ako ni­ste naručili, odbijte i robu i plaćanje.

Prezentacije i kupnja – ne odazivajte se na prezen­tacije proizvoda i usluga, kako u privatnim stanovima, tako i u restoranima, hotelima i sličnim mjestima, jer su one gotovo uvijek zamka za prijevaru, a potrošače se prisiljava na kupnju proizvoda ili usluga.

Povoljnije usluge – ne puštajte u svoj stan agente koji nude povoljnije usluge za struju, plin, internet i ostalo, jer gotovo uvijek prevare potrošača, prešute ili nedovoljno obja­sne sve što trebate znati u takvim situacijama. Prijevaru otkri­jete tek kada dobijete račun, a tada zna biti kasno, ako odmah ne reagirate. Pitajte za savjet mlađe članove obitelji ili susjede.

Previsoki računi – ako ste dobili previsoki račun za struju, plin ili vodu, a niste imali povećanu potrošnju, platite nesporni dio računa, a ostatak osporavajte pisanim putem, ako imate razloge za osporavanje. Vrlo često će vaša žalba biti odbijena, a onda vam prijeti ovrha ako trošak ne podmirite.

Registar „Ne zovi” – ako ne želite da vas trgovci na­zivaju na telefon i mobitel na pretplatu, možete se upisati u Registar „Ne zovi”. Pisanim putem se obratite svom operateru i u roku od 7 dana vas mora upisati u Registar. Ako vas bilo koji trgovac i nakon upisa naziva prijavite ga tržišnoj inspek­ciji, kazne su jako visoke. Obrazac zahtjeva možete pronaći na www.hakom.hr

Ana Knežević

 

Male „cake” za spas

Ako je trgovac povrijedio vaša potrošačka prava, prvo pokušajte razgovorom riješiti problem. To najče­šće uspije, ali ako ne uspije, trgovcu uputite pisani pri­govor za kupljeni proizvod ili uslugu. Trgovac je dužan odgovoriti u roku od 15 dana. Ako ne odgovori ili niste zadovoljni odgovorom obratite se tržišnoj inspekciji.

Ako ni inspekcija ne riješi problem, trgovca možete prijaviti sudovima časti – obrtnike Sudu časti pri Hr­vatskoj obrtničkoj komori, a tvrtke Sudu pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Postupak pri ovim sudovima je besplatan.

Ako imate problema sa javnim uslugama – grijanje, struja, voda, pošta, smeće i ostalo – možete se obratiti povjerenstvu za reklamacije u društvu koje vam pruža uslugu, koje vam mora odgovoriti u roku od 30 dana.

Besplatne potrošačke savjete možete dobiti na telefon 0800 414 414 pri Ministarstvu gospodarstva, radnim danom od 10-14 sati. Od 1. travnja 2019. sve inspekcijske službe su objedinjene u Državni inspek­torat, a potrošači se mogu obratiti na sljedeću adresu: Ministarstvo gospodarstva Uprava za inspekcijske poslove u gospodarstvu Ul. grada Vukovara 78, Zagreb pisanim prigovorom poštom ili osobno u Pisarnici Ministarstva i na e-mail: prijava@mingo.hr

Pazite! Inspekciji se ne možete obratiti, ako se niste prethodno žalili trgovcu.

Članovi udruga za zaštitu potrošača trebaju se uvi­jek prvo obratiti svojoj udruzi.

DijeliTvitajPošaljiPošalji
Prethodni

Svaka šesta umirovljenica prima najnižu mirovinu

Sljedeći

U Romskoj kući

Povezano Vijesti

Sustav radi minimalno i sporo
Istaknuto

Sustav radi minimalno i sporo

10. lipnja 2022.
Prsti u mirovinskom pekmezu
Aktualno

Prsti u mirovinskom pekmezu

10. lipnja 2022.
Dva prosjeka hrvatskih mirovina
Aktualno

Dva prosjeka hrvatskih mirovina

10. lipnja 2022.
Sljedeći
U romskoj kući

U Romskoj kući

Brodsko-posavska Županija:  u čast ivani

U čast Ivani

Najnovije

Širenje zajedništva

Širenje zajedništva

10. lipnja 2022.
Osječani osmi put u Laktašima

Osječani osmi put u Laktašima

10. lipnja 2022.
Volontirajte!

Volontirajte!

10. lipnja 2022.
Dan za sport i rekreaciju

Dan za sport i rekreaciju

10. lipnja 2022.

Ljepote iz susjedstva

10. lipnja 2022.

Kako se mijenjala Pula

10. lipnja 2022.

Izložba i ples

10. lipnja 2022.
Duhovna i zdravstvena obnova

Duhovna i zdravstvena obnova

10. lipnja 2022.
Sustav radi minimalno i sporo

Sustav radi minimalno i sporo

10. lipnja 2022.
Prsti u mirovinskom pekmezu

Prsti u mirovinskom pekmezu

10. lipnja 2022.
Sindikat umirovljenika Hrvatske

Trg kralja Petra Krešimira IV. 2
10 000 Zagreb

Tel/Faks: +385 1 46 55 146
+385 1 46 55 111
+385 1 46 55 190

Email: suh@zg.t-com.hr

OIB: 68205802695

Nove objave

  • Širenje zajedništva 10. lipnja 2022.
  • Osječani osmi put u Laktašima 10. lipnja 2022.
  • Volontirajte! 10. lipnja 2022.

Kategorije

Redizajn web stranice napravljen je uz financijsku potporu Grada Zagreba kroz projekt "Informacijom do prava" (2022.)

Izrada stranice: Vidoš dizajn

© 2022 Sindikat umirovljenika hrvatske.

Nema rezultata
Vidi sve rezultate
  • Naslovna
  • O nama
    • Zašto je osnovan Sindikat umirovljenika?
    • Tijela upravljanja SUH-a
    • Županijska povjereništva SUH-a
    • Organizacijska shema SUH-a
    • Podružnice SUH-a
    • Pristupnica članstvu SUH-a
  • Dokumenti
  • Aktivnosti
    • Grad Zagreb
    • Zagrebačka županija
    • Krapinsko-zagorska županija
    • Bjelovarsko-bilogorska-županija
    • Osječko-baranjska županija
    • Brodsko-posavska županija
    • Istarska županija
    • Splitsko-dalmatinska županija
    • Dubrovačko-neretvanska županija
    • Sisačko-moslavačka županija
    • Zadarska županija
    • Naši sindikalni povjerenici
    • Priopćenja
  • Iz medija
  • Pravni savjeti
    • Pravni savjeti
    • Psihološka radionica/pričaonica
    • Zdravstvena i mirovinska prava
    • Pitaj pravnika
  • Povlastice
    • Povlastice za članove SUH-a!
    • Ugovorni partneri
  • Glas umirovljenika

© 2022 Sindikat umirovljenika hrvatske.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Web stranica koristi kolačiće da bi omogućila bolju funkcionalnost i izgled stranice. Nastavkom korištenja ove stranice, dajete suglasnost za njihovo korištenje.