Zagrebačka banka d.d. je krajem 2021. godine odlučila razveseliti svoje klijente dizajnerskim izgledom stranica Internet bankarstva. Već prvi dan su u Sindikat umirovljenika stigla tri poziva kojima su nas članovi upozorili na premale brojke na prvoj stranici za prijavu, smatrajući da je banka trebala voditi računa o veličini i vidljivosti brojki.
Provjera je izvršena i doista na gotovo praznoj stranici na ekranu mobitela brojke za šifru za ulazak na stranice su zbijene u donji dio, tako da ih dio starijih može vidjeti tek s – povećalom. Sindikat je odmah 2. prosinca 2021. uputio dopis Zagrebačkoj banci s „ozbiljnom primjedbom što su bitno promijenili nove stranice internet bankarstva, na način da su jako smanjili veličinu brojeva i slova, ne vodeći računa o potrebama i mogućnostima starijih osoba”, koje su također njihovi klijenti. Sindikat je zatražio žurni odgovor o mogućnostima korekcije veličine brojaka i slova, te njihovoj vidljivosti, izrazivši nadu da će se pronaći rješenje koje će dokinuti takav oblik diskriminacije prema dobi. Stigao je odgovor kako je prigovor zaprimljen pod oznakom P-559162 te ćemo biti obaviješteni o rješenju.
I, eto, 7. prosinca 2021. stiže odgovor ZABA-e kako uvažavaju prigovor i žao im je što nismo zadovoljni novom aplikacijom on-line bankarstva putem mobilne aplikacije (m-zaba). U odgovoru piše i ovo: „Svi vaši komentari su zabilježeni i svakako ćemo ih uzeti u obzir kod budućih unapređenja aplikacije. Doista nam je važno čuti mišljenje klijenata jer cilj je osigurati kvalitetan proizvod ili uslugu. Vezano uz veličinu teksta na koju ukazujete, trenutno radimo na promjeni fonta kako bi tekst bio čitljiviji. Sigurna sam da ćemo budućim nadogradnjama poboljšati uslugu i da ćete u konačnici biti zadovoljni”, potpisala je Martina Egri, koordinatorica Kontakt centra.
I ništa od obećanja. Buhe od brojki treba dokučiti i ukucati, i uživati u bjelini okolnog prostora. Zagrebačku banku baš briga za probleme starijih klijenata jer su zaboravili da je u Hrvatskoj svaki peti stanovnik stariji od 65 godina. Možda bi trebali vidjeti kako su se u Španjolskoj umirovljenici pobunili protiv digitalizacije bankarskih usluga i prikupiti na peticiji 650 tisuća potpisa građana koji su ih podržali. Banke nisu ljubitelj negativne reklame pa su brže bolje poslušale bilo naroda. Kako je objavila španjolska vlada krajem veljače, banke će po novom imati više sluha za starije korisnike te će „stariji koji idu u bilo koju poslovnicu banke imati osoban i preferencijalan pristup s širom mogućnosti usluga na šalterima”, poručila je španjolska ministrica ekonomije Nadia Calvino.
Halo, ZABA, trebamo li i mi prikupljati potpise?
J. A. P.