Više od 300.000 građana u Hrvatskoj živi u blokadi, a dobar dio njih su umirovljenici i starije osobe. SUH je još 2013. pokrenuo inicijativu o obavještavanju umirovljenika o obračunatim ustegama/ ovrhama iz mirovinskih primanja. Trebalo se čekati do 2015. da Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje krene s tom inicijativom prema bankama.
Nažalost, i danas, tri godine nakon prvih poteza HZ- MO-a neke banke i dalje sustavno odbijaju obavijestiti svoje klijente umirovljenike o tome tko ih je ovršio i za koliko veliki iznos. Nažalost, to su najveće banke, kojima su interesi klijenata daleko iza interesa za profitom.
„Od 24 poslovne banke preko koje se isplaćuju mirovinska primanja, pet banaka nije stavilo na raspolaganje korisnicima mirovinskih primanja, a svojim klijentima, podatke o obračunatim ovrhama iz mirovinskih primanja putem „Obavijesti o ustegama iz mirovinskih primanja”. Radi se o sljedećim bankama: Raiffeisen Bank d.d., Privredna Banka Zagreb d.d., Sberbank d.d., Splitska banka d.d., Partner banka d.d., dok Zagrebačka banka d.d. o ustegama na mirovinama obavještava samo klijente koji Obavijesti zaprimaju putem pošte, a ne i one koji Obavijesti zaprimaju elektroničkim putem”, stoji u odgovoru HZMO-a na upit Glasa umirovljenika, Zanimljivo je da su na popisu banaka s najvećom dobiti među prvih 10 smještene ZABA, PBZ, Splitska banka i Sberbank, što i ne čudi kada bez znanja i pitanja ovršuju „silno bogate” račune naših umirovljenika,
A zašto Sindikat umirovljenika toliko godina in- zistira na uvrštenju podataka o ovrsi u mirovinski „odrezak”? Zato da ne bi dolazilo do dvostrukog plaćanja istih računa, što je sve češći slučaj, odnosno do manipulacija u dilovima između ovršitelja i banaka, a sve bez znanja klijenata, Susjeda plati račun za mobitel ovrhom, ali naknadno nađe zagubljeni račun i ponovo plati, I nikome ništa!
Milan Dalmacija